dimarts, 12 de febrer del 2019

Repàs T3 - 3r ESO

Bon dia,

Us deixo a continuació activitats de repàs per tal que prepareu l'examen del T.3. En parlarem en la pròxima classe.
Espero que us sigui útil!

Núria



1. Escriu una oració amb una perífrasi verbal que expressi la idea que s'hi indica. Mireu l'exemple:
Ø      Possibilitat: "Podem veure la pel·lícula al cinema".

a) Obligació:

b) Capacitat:

c) Probabilitat:

d) Imminència:

e) Progressió:

f) Persistència:



2. Omple el quadre següent amb les perífrasis verbals que has utilitzat en l'exercici anterior. Fixa't en l'exemple:
Idea específica
Verb auxiliar
(Preposició)
Forma no personal
Possibilitat
Poder

Infinitiu



























3. Corregeix les perífrasis verbals utilitzades de manera incorrecta (informació a la pàgina 111).
a) Els professors porten corregint tota la tarda.

b) Ara us vaig a explicar un secret.

c) Li venen dient des de fa temps que pot guanyar la cursa i, per fi, ho ha fet.

d) Avui anem a fer uns exercicis de repàs.


4. Posa les comes que li falten a aquest text (en falten 9).

"Vaig tancar els ulls uns instants i em vaig imaginar aquell camí transitat per famílies famolenques espantades que fugien de la mort i dels camps d'extermini nazis. Vaig veure les cares desesperades de dones nens homes i vells calçats amb sabates inadequades abrigats amb roba vella i estripada que arrossegaven amletes antigues de fusta on duien totes les seves pertinences. Els vaig veure ajupits a la vora de la Noguera bevent aigua fresca, rentant-se la cara i les mans aixecant els ulls a un cel desconegut trepitjant una terra desconeguda sentint parlar una llengua desconeguda albirant  un futur incert."

  

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada