dimecres, 14 de novembre del 2018

Activitats complementàries del complements del verb - 4t d'ESO

Bon dia,

A continuació teniu les activitats complementàries per reforçar les que ja hem fet a classe. Aquest cop no hi posaré el solucionari, les haureu d'entregar com a feina extra i de manera voluntària.

ACTIVITATS


1. Substitueix els complements subratllats per pronoms febles:
a) S'ha entrebancat amb un tronc.
b) Ara torna de la feina.
c) Aquest cotxe no és tan silenciós com diuen.
d) Aquest producte és molt barat.
e) Aquesta música no agrada gens als joves.
f) Té un germà a les Canàries.

2. Identifica els pronoms febles d'aquestes oracions i digues quina funció fan:
a) Vaig posar els apunts dins de la motxilla, però no els trobo.
b) No agafeu peixos petits, torneu-los a deixar a l'aigua.
c) Els albercocs són a les branques més altres, si m'enfilo els podré collir.
d) No he fet els dos últims exercicis perquè no els he entès.
e) Necessito els mapes per a demà, aquesta tarda aniré a comprar-los. 

3. Analitza les oracions següents indicant els complements del verb que hi apareixen:
a) Les mares retrobaven els seus fills sota una manta de gira-sol.
b) Algú ha perdut alguna cosa molt important en un jardí.
c) la meva enamorada era la millor cançonaire de la seva època.
d) El Senyor Ric va arreglar un casament reparador a la Noia Deshonrada.
e) Aquell any de la guerra central vaig fer-me ric.
  
4. Construeix oracions amb aquests elements tenint en compte l'ordre dels pronoms:
a) La Marta amaga+en+es.
b) Indico+te+els.
c) Demà en Lluís donarà+hi+els+em.
d) Enviaran+ho+em.

5. Completa les oracions següents amb la combinació correcta de CD-CI:
a) Deixaré els dossiers per als alumnes damunt de la taula. El delegat haurà de repartir________.
b) Podeu portar els nens a l'hora del conte. La bibliotecària ________ explica un cada dissabte.
c) Tinc tot això per als nens del casal. Demà ________ portaré.
d) Ja tenim les fotos de les vacances. Quan vinguin els avis _______ ensenyarem.

6. Escriu oracions que continguin com a mínim un CD, un CI, un CRV, un CPred, un Atribut i alguns CC. Serà l'esborrany de la teva redacció.
 

3 comentaris:

  1. Hola Núria, em podries enviar les solucions per correu per comprovar que les tinc bé. Sóc d'una altra escola... Gràcies

    18 de març de 2020 a les 13:22

    ResponElimina